Zadania wychowawczo-kształcące na miesiąc maj 2021

dla gr. I „Biedronki”

 

W tym miesiącu będziemy:

  • utrwalać zasady kulturalnego zachowania się przy stole,
  • utrwalać prawidłowy chwyt kredki podczas kolorowania,
  • rozbudzać zainteresowanie książkami,
  • kształtować umiejętność uważnego słuchania tekstu czytanego,
  • wypowiadać się na temat wysłuchanego utworu,
  • rozwijać umiejętności wokalne podczas przygotowania do uroczystości „Dnia mamy i taty”,
  • pobudzać ekspresję twórczą podczas przygotowania upominków dla rodziców,
  • używać zwrotów grzecznościowych,
  • wychodzić na spacery poza teren przedszkola,
  • obserwować zmieniającą się przyrodę,
  • robić dekoracje na okna w sali,
  • zgodnie i bezpiecznie bawić się,
  • utrwalać umiejętność panowania nad emocjami.

Zadania wychowawczo-kształcące na miesiąc marzec 2021 dla gr. I Biedronki

 

W tym miesiącu będziemy:

  • zwracać uwagę na prawidłowe trzymanie sztućców podczas posiłków,
  • utrwalać prawidłowy chwyt kredki podczas kolorowania,
  • uważnie słuchać czytanych utworów,
  • budować krótkie zdania podczas wypowiedzi na temat utworu,
  • mówić wyraźnie,
  • używać zwrotów grzecznościowych,
  • wychodzić na spacery poza teren przedszkola,
  • obserwować zmieniającą się przyrodę,
  • dużo rozmawiać na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
  • śpiewać piosenki o tematyce wiosennej,
  • robić dekoracje na okna w sali,
  • wdrażać do bezpiecznego używania nożyc,
  • zgodnie i bezpiecznie bawić się,
  • utrwalać umiejętność panowania nad emocjami.

Zadania wychowawczo-kształcące na miesiąc luty w grupie Biedronki 

W tym miesiącu będziemy:

  • prawidłowo zachowywać się przy stole,
  • odnosić puste naczynia po skończonym posiłku,
  • wyrażać swoje pomysły w ekspresji plastycznej,
  • uważnie słuchać opowiadania, wypowiadać się na temat jego treści,
  • dopowiadać słowa o znaczeniu przeciwnym do podanego; stosować słowa: wysoki, niski,
  • mówić wyraźnie,
  • współdziałać z partnerem,
  • poznawać jak wygląda przedszkolna kuchnia,
  • liczyć do trzech i więcej,
  • akompaniować na  instrumentach,
  • śpiewać piosenki o zimowej tematyce,
  • dzielić wyrazy na sylaby,
  • odpowiadać pełnym zdaniem na pytania dotyczące utworu,
  • prawidłowo posługiwać się nożyczkami,
  • poprawnie trzymać kredkę,
  • sami się przebierać,
  • w pełni korzystać z uroków zimy.

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2021

W GRUPIE I BIEDRONKI

 

W TYM MIESIĄCU BĘDZIEMY:

  • uczestniczyć we wspólnych zabawach,
  • wymieniać oznaki zimy,
  • odpowiadać na pytania dotyczące utworu,
  • używać chusteczki w razie potrzeby,
  • często myć ręce, ze szczególnym zwróceniem uwagi na robienie tego zawsze po powrocie z podwórka, po korzystaniu z toalety, oraz przed posiłkiem,
  • słuchać opowiadań i opowiadać jego treść,
  • kreślić po śladzie różne wzorki właściwie trzymając kredkę,
  • podawać charakterystyczne cechy danej pory roku- zimy,
  • wskazywać właściwy ubiór na zimę,
  • śpiewać piosenki,
  • składać życzenia dziadkom,
  • przeliczać w zakresie 3, lub dalej na konkretach stosując liczebniki główne i porządkowe,
  • klasyfikować przedmioty wg. 1-2 cech.

ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W

GRUPIE I BIEDRONKI

 

Dziecko:

- bawi się wspólnie z kolegami;

- rozpoznaje i nazywa kolory: żółty, czerwony, niebieski;

- uczestniczy w zabawach rytmicznych przy piosenkach;

- próbuje śpiewać piosenkę i ilustruje ją ruchem;

- klasyfikuje przedmioty wg ich przeznaczenia;

- przelicza elementy do trzech i więcej;

- stosuje słowa „mały”, „duży”;

- recytuje wiersz;

- wymienia wybrane oznaki zimy;

- wyraża własne pomysły w pracy plastycznej;

- ubiera wspólnie z innymi choinkę;

- składa świąteczne życzenia.

ZADANIA WYCHOWAWCZO- KSZTAŁCĄCE NA LISTOPAD

W GRUPIE I BIEDRONKI

 

W tym miesiącu będziemy:  

- oglądać drzewa znajdujące się w najbliższym otoczeniu,

- obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne np. padający deszcz,

- pokazywać na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki) jak zwierzęta przygotowują się do zimy,

- dbać o nasze zdrowie: dbając o higienę całego ciała, myjąc ręce po wejściu do przedszkola, korzystaniu z toalety, przed posiłkami i zawsze gdy są brudne, zachowując porządek w miejscu zabawy,

- rozwijać relacje pomiędzy dziećmi oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji,

- podejmować próby wspólnych zabaw, oraz dzielenia się zabawkami,

- poruszać się rytmicznie przy muzyce,

- liczyć w zakresie 3 i więcej,

- uważnie słuchać czytanego przez nauczyciela tekstu, wypowiadać się na określony temat,

- wykonywać prace plastyczne,

- klasyfikować przedmioty według przeznaczenia,

- trenować samodzielność w zakresie ubierania i rozbierania się w szatni, oraz przed i po odpoczynku,

- utrwalać używanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach.

Będziemy również dobrze i twórczo się bawić, oraz miło spędzać czas w przedszkolu J

ZADANIA WYCHOWAWCZO- KSZTAŁCĄCE NA PAŹDZIERNIK W GRUPIE I BIEDRONKI

W październiku w naszej grupie:

- będziemy poznawać swoje ciało, nazywać części ciała,

- określimy swoje cechy fizyczne: płeć, wiek, kolor oczu,

- ustalimy kodeks grupy Biedronki, którego poszczególne elementy sukcesywnie poznawaliśmy we wrześniu,

- nauczymy się nazywać najbliższych członków rodziny, oraz podawać imiona rodziców i rodzeństwa,

- poznamy nazwy „domów” w których mieszkają zwierzęta,

- będziemy nazywać wybrane urządzenia gospodarstwa domowego,

- będziemy rozwijać nasze umiejętności muzyczne i ruchowe, oraz przygotujemy się do uroczystości „Pasowania na przedszkolaka”,

- nadal będziemy obserwować przyrodę i zmiany zachodzące w niej jesienią,

- będziemy usprawniać narządy mowy podczas zabaw i ćwiczeń w grupie.

Będziemy również dobrze i twórczo się bawić, oraz miło spędzać czas w przedszkolu!

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ

WE WRZEŚNIU W GRUPIE I BIEDRONKI

 

We wrześniu w naszej grupie:

- będziemy poznawać nasze panie i naszą salę,

- nauczymy się rozpoznawać swój znaczek i szafkę w szatni,

- będziemy nawiązywać nowe, przedszkolne znajomości,

- postaramy się zrozumieć to, że jesteśmy jedną grupą, w której każdy jest tak samo ważny,

- nauczymy się kilku prostych zasad, których należy przestrzegać w sali aby dbać o bezpieczeństwo swoje i innych,

- będziemy dla siebie mili, starając się używać słów „proszę, dziękuję i przepraszam”,

- poznamy kąciki, w których mieszkają nasze zabawki, o które będziemy dbać i odkładać na miejsce po umówionym sygnale,

- nauczymy się odnajdywać swoje miejsce przy stoliku i zajmować je podczas posiłków, lub zabaw i prac stolikowych,

- nauczymy się śpiewać krótkie piosenki,

- poznamy kolor zielony i czerwony, na podstawie warzyw, oraz przedmiotów w naszej sali,

- będziemy dbać o higienę i bardzo często myć rączki.