Zadania wychowawczo-kształcące na miesiąc maj 2021
dla gr. I „Biedronki”
W tym miesiącu będziemy:
- utrwalać zasady kulturalnego zachowania się przy stole,
- utrwalać prawidłowy chwyt kredki podczas kolorowania,
- rozbudzać zainteresowanie książkami,
- kształtować umiejętność uważnego słuchania tekstu czytanego,
- wypowiadać się na temat wysłuchanego utworu,
- rozwijać umiejętności wokalne podczas przygotowania do uroczystości „Dnia mamy i taty”,
- pobudzać ekspresję twórczą podczas przygotowania upominków dla rodziców,
- używać zwrotów grzecznościowych,
- wychodzić na spacery poza teren przedszkola,
- obserwować zmieniającą się przyrodę,
- robić dekoracje na okna w sali,
- zgodnie i bezpiecznie bawić się,
- utrwalać umiejętność panowania nad emocjami.
Zadania wychowawczo-kształcące na miesiąc marzec 2021 dla gr. I Biedronki
W tym miesiącu będziemy:
- zwracać uwagę na prawidłowe trzymanie sztućców podczas posiłków,
- utrwalać prawidłowy chwyt kredki podczas kolorowania,
- uważnie słuchać czytanych utworów,
- budować krótkie zdania podczas wypowiedzi na temat utworu,
- mówić wyraźnie,
- używać zwrotów grzecznościowych,
- wychodzić na spacery poza teren przedszkola,
- obserwować zmieniającą się przyrodę,
- dużo rozmawiać na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
- śpiewać piosenki o tematyce wiosennej,
- robić dekoracje na okna w sali,
- wdrażać do bezpiecznego używania nożyc,
- zgodnie i bezpiecznie bawić się,
- utrwalać umiejętność panowania nad emocjami.
Zadania wychowawczo-kształcące na miesiąc luty w grupie Biedronki
W tym miesiącu będziemy:
- prawidłowo zachowywać się przy stole,
- odnosić puste naczynia po skończonym posiłku,
- wyrażać swoje pomysły w ekspresji plastycznej,
- uważnie słuchać opowiadania, wypowiadać się na temat jego treści,
- dopowiadać słowa o znaczeniu przeciwnym do podanego; stosować słowa: wysoki, niski,
- mówić wyraźnie,
- współdziałać z partnerem,
- poznawać jak wygląda przedszkolna kuchnia,
- liczyć do trzech i więcej,
- akompaniować na instrumentach,
- śpiewać piosenki o zimowej tematyce,
- dzielić wyrazy na sylaby,
- odpowiadać pełnym zdaniem na pytania dotyczące utworu,
- prawidłowo posługiwać się nożyczkami,
- poprawnie trzymać kredkę,
- sami się przebierać,
- w pełni korzystać z uroków zimy.
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2021
W GRUPIE I BIEDRONKI
W TYM MIESIĄCU BĘDZIEMY:
- uczestniczyć we wspólnych zabawach,
- wymieniać oznaki zimy,
- odpowiadać na pytania dotyczące utworu,
- używać chusteczki w razie potrzeby,
- często myć ręce, ze szczególnym zwróceniem uwagi na robienie tego zawsze po powrocie z podwórka, po korzystaniu z toalety, oraz przed posiłkiem,
- słuchać opowiadań i opowiadać jego treść,
- kreślić po śladzie różne wzorki właściwie trzymając kredkę,
- podawać charakterystyczne cechy danej pory roku- zimy,
- wskazywać właściwy ubiór na zimę,
- śpiewać piosenki,
- składać życzenia dziadkom,
- przeliczać w zakresie 3, lub dalej na konkretach stosując liczebniki główne i porządkowe,
- klasyfikować przedmioty wg. 1-2 cech.
ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ W
GRUPIE I BIEDRONKI
Dziecko:
- bawi się wspólnie z kolegami;
- rozpoznaje i nazywa kolory: żółty, czerwony, niebieski;
- uczestniczy w zabawach rytmicznych przy piosenkach;
- próbuje śpiewać piosenkę i ilustruje ją ruchem;
- klasyfikuje przedmioty wg ich przeznaczenia;
- przelicza elementy do trzech i więcej;
- stosuje słowa „mały”, „duży”;
- recytuje wiersz;
- wymienia wybrane oznaki zimy;
- wyraża własne pomysły w pracy plastycznej;
- ubiera wspólnie z innymi choinkę;
- składa świąteczne życzenia.
ZADANIA WYCHOWAWCZO- KSZTAŁCĄCE NA LISTOPAD
W GRUPIE I BIEDRONKI
W tym miesiącu będziemy:
- oglądać drzewa znajdujące się w najbliższym otoczeniu,
- obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne np. padający deszcz,
- pokazywać na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki) jak zwierzęta przygotowują się do zimy,
- dbać o nasze zdrowie: dbając o higienę całego ciała, myjąc ręce po wejściu do przedszkola, korzystaniu z toalety, przed posiłkami i zawsze gdy są brudne, zachowując porządek w miejscu zabawy,
- rozwijać relacje pomiędzy dziećmi oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji,
- podejmować próby wspólnych zabaw, oraz dzielenia się zabawkami,
- poruszać się rytmicznie przy muzyce,
- liczyć w zakresie 3 i więcej,
- uważnie słuchać czytanego przez nauczyciela tekstu, wypowiadać się na określony temat,
- wykonywać prace plastyczne,
- klasyfikować przedmioty według przeznaczenia,
- trenować samodzielność w zakresie ubierania i rozbierania się w szatni, oraz przed i po odpoczynku,
- utrwalać używanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach.
Będziemy również dobrze i twórczo się bawić, oraz miło spędzać czas w przedszkolu J
ZADANIA WYCHOWAWCZO- KSZTAŁCĄCE NA PAŹDZIERNIK W GRUPIE I BIEDRONKI
W październiku w naszej grupie:
- będziemy poznawać swoje ciało, nazywać części ciała,
- określimy swoje cechy fizyczne: płeć, wiek, kolor oczu,
- ustalimy kodeks grupy Biedronki, którego poszczególne elementy sukcesywnie poznawaliśmy we wrześniu,
- nauczymy się nazywać najbliższych członków rodziny, oraz podawać imiona rodziców i rodzeństwa,
- poznamy nazwy „domów” w których mieszkają zwierzęta,
- będziemy nazywać wybrane urządzenia gospodarstwa domowego,
- będziemy rozwijać nasze umiejętności muzyczne i ruchowe, oraz przygotujemy się do uroczystości „Pasowania na przedszkolaka”,
- nadal będziemy obserwować przyrodę i zmiany zachodzące w niej jesienią,
- będziemy usprawniać narządy mowy podczas zabaw i ćwiczeń w grupie.
Będziemy również dobrze i twórczo się bawić, oraz miło spędzać czas w przedszkolu!
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
WE WRZEŚNIU W GRUPIE I BIEDRONKI
We wrześniu w naszej grupie:
- będziemy poznawać nasze panie i naszą salę,
- nauczymy się rozpoznawać swój znaczek i szafkę w szatni,
- będziemy nawiązywać nowe, przedszkolne znajomości,
- postaramy się zrozumieć to, że jesteśmy jedną grupą, w której każdy jest tak samo ważny,
- nauczymy się kilku prostych zasad, których należy przestrzegać w sali aby dbać o bezpieczeństwo swoje i innych,
- będziemy dla siebie mili, starając się używać słów „proszę, dziękuję i przepraszam”,
- poznamy kąciki, w których mieszkają nasze zabawki, o które będziemy dbać i odkładać na miejsce po umówionym sygnale,
- nauczymy się odnajdywać swoje miejsce przy stoliku i zajmować je podczas posiłków, lub zabaw i prac stolikowych,
- nauczymy się śpiewać krótkie piosenki,
- poznamy kolor zielony i czerwony, na podstawie warzyw, oraz przedmiotów w naszej sali,
- będziemy dbać o higienę i bardzo często myć rączki.