GRUPA II  –  „KACZKI DZIWACZKI”

 ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA  MAJ 2021

W tym miesiącu będziemy:

  • rozwijać umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadań
  • zapoznawać się z rolą biblioteki i zasadami jej funkcjonowania
  • kształtować zainteresowania literaturą dziecięcą
  • rozwijać wyobraźnię i umiejętności rozwiązywania zagadek słownych
  • doskonalić umiejętności logicznego myślenia i myślenia przyczynowo-skutkowego – historyjki obrazkowe
  • doskonalić umiejętności liczenia i przeliczania
  • poznawać różne ciekawe zawody oraz różne narzędzia pracy
  • kształtować umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijać spostrzegawczość – loteryjki obrazkowe, porównywanie podobnych obrazków , składanie obrazków z części
  • rozwijać umiejętności wokalne
  • skupiać uwagę na rytmach, wychwytywać powtarzające się sekwencje i kontynuować je
  • zapoznawać się z różnymi obowiązkami domowymi i włączać się w ich realizacje
  • poznawać czynności wykonywane przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia
  • rozwijać słownictwo związane z rodziną
  • poznawać sposoby pielęgnacji roślin

*doskonalić umiejętności przeliczania

  • rozwijać umiejętności przeliczania elementów w zbiorach
  • posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • rozwijać spostrzegawczość i pamięć wzrokową
  • rozwijać kompetencje językowe w zakresie mowy
  • rozwijanie słownictwa związanego z rodziną

        

  GRUPA II  –  „KACZKI DZIWACZKI”

 ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA  MARZEC 2021

W tym miesiącu będziemy:

– usprawniać aparat mowy,

– uczestniczyć w zabawie ruchowej,

– wypowiadać się na określony temat,

 – aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach porannych i gimnastycznych,

– aktywnie uczestniczyć w zabawach integracyj­nych ,

– rozwiązywać zagadki słowno-obrazkowe,

– uważnie słuchać wypowiedzi  innych,

– odróżniać fikcję od rzeczywistości,

– uwrażliwiać się na zmiany dynamiczne cicho – głośno,

– uwrażliwiać się na zmiany tempa wolno – szyb­ko,

– rozwijać wyobraźnię dźwiękową, ruchową i prze­strzenną,

– układać obrazek z części,

– uważnie słuchać utworu literackiego,

– dostrzegać i określać emocje,

– brać udział w rozmowie ,

– oceniać zachowanie innych,

– rozpoznawać  i nazywać zwierzęta,

– przeliczać elementy,

– przyporządkowywać zwierzęta do ich domów ,

– dopasowywać rodzaj pokarmu do zwierzęcia,

– klasyfikować zwierzęta ze względu na podaną cechę,

– przyklejać elementy zgodnie z kodem,

– doskonalić umiejętność wypowiadania się,

– poznawać budowę drzewa,

– dokonywać pomiaru długości,

– wypowiadać się na temat konieczności szanowania przyrody,

– rozwijać słownictwo związane z kosmosem,

– rozwijać orientację w przestrzeni, stosując okre­ślenia: „wysoko”, „nisko”, „blisko” i „daleko”,

– wyzwalać aktywność ruchową i twórczą.

– rozumieć, że czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska,

– poprawnie nazywać obserwowane rzeczy i zjawi­ska,

– znać i opisywać niektóre zjawiska, 

– zwracać uwagę na emocjonalną wartość przyro­dy,

– posługiwać się w trakcie zabawy nazwami dni tygodnia,

– zapamiętywać układ przedmiotów i do­strzegać zmiany w ich położeniu.

Zadania dydaktyczno-wychowawcze dla grupy II na miesiąc luty.

 

 

  • rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
  • wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów
  • kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
  • rozwijanie umiejętności rozumienia siebie, swoich uczuć i emocji
  • rozwijanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany
  • przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką
  • wdrażanie do czynnego i zgodnego współdziałania w zespole rówie­śniczym
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązują­cych podczas pobytu w przedszkolu
  • wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspól­nego muzykowania
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
  • poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych

Zadania wychowawczo-kształcące na styczeń dla grupy II

W tym miesiącu będziemy:

  • uczestniczyć we wspólnych zabawach,
  • wymieniać oznaki zimy
  • odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
  • rozwiązywać zagadki
  • wysłuchać opowiadania i opowiadać jego treść
  • kreślić po śladzie różne wzorki właściwie trzymając kredkę
  • podawać charakterystyczne cechy danej pory roku- zimy
  • wskazywać właściwy ubiór na zimę
  • samodzielnie ubierać się w szatni wg. instrukcji obrazkowej
  • pamiętać o zasadach bezpieczeństwa epidemiologicznego
  • śpiewać proste kolędy, piosenki o tematyce zimowej oraz piosenki dla babci i dziadka
  • wykonywać upominki dla babć i dziadków z okazji ich święta
  • dokonywać syntezy i analizy sylabowej wyrazów 3-5 sylabowych
  • przeliczać w zakresie 5 i dalej na konkretach stosując liczebniki główne i porządkowe
  • nazywać dni tygodnia oraz nazywać aktualny miesiąc
  • klasyfikować przedmioty wg. 2-3 cech
  • wykonywać samodzielnie zadania i zaznaczać terminy ich realizacji na Tablicy Zadań
  • pracować w parach w trakcie realizacji różnych działań
  • wypełniać obowiązki dyżurnych od stolików i łazienki.

Zadania dydaktyczno-wychowawcze dla grupy II na miesiąc grudzień:

  • wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć własnych

i innych ludzi

  • poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej
  • kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania emocji swoich i innych
  • odczuwanie radości ze wspólnej zabawy
  • wdrażanie do rozumienia i szanowania potrzeb i uczuć innych
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie
  • rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • kształtowanie umiejętności dbania o porządek
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • poznawanie zwyczajów świątecznych

 

GRUPA II  –  „KACZKI DZIWACZKI”

 ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA MIESIĄC LISTOPAD 2020

W tym miesiącu będziemy:

- chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych;

- tworzyć wielozdaniowe wypowiedzi;

- łączyć różne elementy, tworząc skomplikowane konstrukcje;

– segregować i nazywać obrazki;

– odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;

– wykonywać zadania na podstawie wysłuchanego tekstu;

– rozpoznawać kolory;

– przeliczać elementy w zbiorach;

– przedstawiać się swoim imieniem, nazwiskiem;

-  uczyć się swojego adresu;

– wskazywać elementy, z których składa się dom;

- reagować na zmianę sygnału dźwiękowego;

– rozpoznawać dźwięki instrumentów;

– określać położenie przedmiotów;

– rozwijać orientację w przestrzeni;

– wykorzystywać w praktyce znajomość kierunków;

– dzielić wyrazy na sylaby;

– budować domki z dostępnych materiałów;

– segregować obrazki według wskazanego kryterium;

– łączyć przedmioty w pary;

– układać obrazek z figur geometrycznych;

– malować różnymi przyborami;

– dostrzegać elementy na mapie;

– rozpoznawać znane budynki.

                     DRODZY RODZICE GRUPY II !

W MIESIĄCU WRZEŚNIU BĘDZIEMY:

 

- Bawić się wesoło z zastosowaniem zasad reżimu sanitarnego.

- Pamiętać o konieczności częstego i dokładnego mycia rąk.

- Pamiętać o zasadzie zachowania koniecznego odstępu między sobą.

 

 

  1. Utrwalać imiona kolegów.

 

  1. Poznawać kąciki zainteresowań w nowej sali, omawiać sposoby korzystania z nich.

 

  1. Rozpoznawać znaczki indywidualne w szatni i w łazience.

 

  1. Dostrzegać potrzeby innych – uświadamiać sobie, że jesteśmy częścią grupy.

 

  1. Rozwijać poczucie rytmu – rytmicznie klaskać, ilustrować piosenkę ruchem.

 

  1. Uczyć się piosenek, określać kierunki linii melodycznej.

 

  1. Rozpoznawać i nazywać wybrane warzywa.

 

  1. Kolorować i rysować na temat dowolny.

 

  1. Słuchać opowiadań i wierszyków, próbować wypowiadać się na ich temat.

 

  1. Poznawać zasady bezpieczeństwa w czasie zabaw na sali i w ogrodzie

      przedszkolnym, utrwalać zasady bezpieczeństwa sanitarnego.