GRUPA II – „KACZKI DZIWACZKI”
ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA MAJ 2021
W tym miesiącu będziemy:
- rozwijać umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadań
- zapoznawać się z rolą biblioteki i zasadami jej funkcjonowania
- kształtować zainteresowania literaturą dziecięcą
- rozwijać wyobraźnię i umiejętności rozwiązywania zagadek słownych
- doskonalić umiejętności logicznego myślenia i myślenia przyczynowo-skutkowego – historyjki obrazkowe
- doskonalić umiejętności liczenia i przeliczania
- poznawać różne ciekawe zawody oraz różne narzędzia pracy
- kształtować umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijać spostrzegawczość – loteryjki obrazkowe, porównywanie podobnych obrazków , składanie obrazków z części
- rozwijać umiejętności wokalne
- skupiać uwagę na rytmach, wychwytywać powtarzające się sekwencje i kontynuować je
- zapoznawać się z różnymi obowiązkami domowymi i włączać się w ich realizacje
- poznawać czynności wykonywane przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia
- rozwijać słownictwo związane z rodziną
- poznawać sposoby pielęgnacji roślin
*doskonalić umiejętności przeliczania
- rozwijać umiejętności przeliczania elementów w zbiorach
- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- rozwijać spostrzegawczość i pamięć wzrokową
- rozwijać kompetencje językowe w zakresie mowy
- rozwijanie słownictwa związanego z rodziną
GRUPA II – „KACZKI DZIWACZKI”
ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA MARZEC 2021
W tym miesiącu będziemy:
– usprawniać aparat mowy,
– uczestniczyć w zabawie ruchowej,
– wypowiadać się na określony temat,
– aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach porannych i gimnastycznych,
– aktywnie uczestniczyć w zabawach integracyjnych ,
– rozwiązywać zagadki słowno-obrazkowe,
– uważnie słuchać wypowiedzi innych,
– odróżniać fikcję od rzeczywistości,
– uwrażliwiać się na zmiany dynamiczne cicho – głośno,
– uwrażliwiać się na zmiany tempa wolno – szybko,
– rozwijać wyobraźnię dźwiękową, ruchową i przestrzenną,
– układać obrazek z części,
– uważnie słuchać utworu literackiego,
– dostrzegać i określać emocje,
– brać udział w rozmowie ,
– oceniać zachowanie innych,
– rozpoznawać i nazywać zwierzęta,
– przeliczać elementy,
– przyporządkowywać zwierzęta do ich domów ,
– dopasowywać rodzaj pokarmu do zwierzęcia,
– klasyfikować zwierzęta ze względu na podaną cechę,
– przyklejać elementy zgodnie z kodem,
– doskonalić umiejętność wypowiadania się,
– poznawać budowę drzewa,
– dokonywać pomiaru długości,
– wypowiadać się na temat konieczności szanowania przyrody,
– rozwijać słownictwo związane z kosmosem,
– rozwijać orientację w przestrzeni, stosując określenia: „wysoko”, „nisko”, „blisko” i „daleko”,
– wyzwalać aktywność ruchową i twórczą.
– rozumieć, że czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska,
– poprawnie nazywać obserwowane rzeczy i zjawiska,
– znać i opisywać niektóre zjawiska,
– zwracać uwagę na emocjonalną wartość przyrody,
– posługiwać się w trakcie zabawy nazwami dni tygodnia,
– zapamiętywać układ przedmiotów i dostrzegać zmiany w ich położeniu.
Zadania dydaktyczno-wychowawcze dla grupy II na miesiąc luty.
- rozwijanie wielokierunkowej aktywności dziecka
- wdrażanie do komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku
- kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w czasie zabaw muzyczno-ruchowych, tańców i pląsów
- kształtowanie nawyku zgłaszania potrzeb fizjologicznych
- rozwijanie umiejętności rozumienia siebie, swoich uczuć i emocji
- rozwijanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami
- doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany
- przygotowywanie do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z muzyką
- wdrażanie do czynnego i zgodnego współdziałania w zespole rówieśniczym
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
- wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
- kształtowanie postaw prospołecznych – czerpanie radości ze wspólnego muzykowania
- wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa związanego z muzyką (cisza, dźwięki wysokie i niskie, ciche i głośne, krótkie i długie, nazwy instrumentów, tańce i pląsy)
- poznanie zawodów: muzyk, pianista, kompozytor, piosenkarz, piosenkarka
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień muzycznych
Zadania wychowawczo-kształcące na styczeń dla grupy II
W tym miesiącu będziemy:
- uczestniczyć we wspólnych zabawach,
- wymieniać oznaki zimy
- odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu
- rozwiązywać zagadki
- wysłuchać opowiadania i opowiadać jego treść
- kreślić po śladzie różne wzorki właściwie trzymając kredkę
- podawać charakterystyczne cechy danej pory roku- zimy
- wskazywać właściwy ubiór na zimę
- samodzielnie ubierać się w szatni wg. instrukcji obrazkowej
- pamiętać o zasadach bezpieczeństwa epidemiologicznego
- śpiewać proste kolędy, piosenki o tematyce zimowej oraz piosenki dla babci i dziadka
- wykonywać upominki dla babć i dziadków z okazji ich święta
- dokonywać syntezy i analizy sylabowej wyrazów 3-5 sylabowych
- przeliczać w zakresie 5 i dalej na konkretach stosując liczebniki główne i porządkowe
- nazywać dni tygodnia oraz nazywać aktualny miesiąc
- klasyfikować przedmioty wg. 2-3 cech
- wykonywać samodzielnie zadania i zaznaczać terminy ich realizacji na Tablicy Zadań
- pracować w parach w trakcie realizacji różnych działań
- wypełniać obowiązki dyżurnych od stolików i łazienki.
Zadania dydaktyczno-wychowawcze dla grupy II na miesiąc grudzień:
- wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć własnych
i innych ludzi
- poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej
- kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych
- rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie mowy
- kształtowanie umiejętności matematycznych
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- kształtowanie umiejętności dostrzegania emocji swoich i innych
- odczuwanie radości ze wspólnej zabawy
- wdrażanie do rozumienia i szanowania potrzeb i uczuć innych
- budowanie pozytywnych relacji w grupie
- rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
- kształtowanie umiejętności dbania o porządek
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie pamięci słuchowej
- poznawanie zwyczajów świątecznych
GRUPA II – „KACZKI DZIWACZKI”
ZADANIA WYCHOWAWCZO - KSZTAŁCĄCE NA MIESIĄC LISTOPAD 2020
W tym miesiącu będziemy:
- chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
- tworzyć wielozdaniowe wypowiedzi;
- łączyć różne elementy, tworząc skomplikowane konstrukcje;
– segregować i nazywać obrazki;
– odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
– wykonywać zadania na podstawie wysłuchanego tekstu;
– rozpoznawać kolory;
– przeliczać elementy w zbiorach;
– przedstawiać się swoim imieniem, nazwiskiem;
- uczyć się swojego adresu;
– wskazywać elementy, z których składa się dom;
- reagować na zmianę sygnału dźwiękowego;
– rozpoznawać dźwięki instrumentów;
– określać położenie przedmiotów;
– rozwijać orientację w przestrzeni;
– wykorzystywać w praktyce znajomość kierunków;
– dzielić wyrazy na sylaby;
– budować domki z dostępnych materiałów;
– segregować obrazki według wskazanego kryterium;
– łączyć przedmioty w pary;
– układać obrazek z figur geometrycznych;
– malować różnymi przyborami;
– dostrzegać elementy na mapie;
– rozpoznawać znane budynki.
DRODZY RODZICE GRUPY II !
W MIESIĄCU WRZEŚNIU BĘDZIEMY:
- Bawić się wesoło z zastosowaniem zasad reżimu sanitarnego.
- Pamiętać o konieczności częstego i dokładnego mycia rąk.
- Pamiętać o zasadzie zachowania koniecznego odstępu między sobą.
- Utrwalać imiona kolegów.
- Poznawać kąciki zainteresowań w nowej sali, omawiać sposoby korzystania z nich.
- Rozpoznawać znaczki indywidualne w szatni i w łazience.
- Dostrzegać potrzeby innych – uświadamiać sobie, że jesteśmy częścią grupy.
- Rozwijać poczucie rytmu – rytmicznie klaskać, ilustrować piosenkę ruchem.
- Uczyć się piosenek, określać kierunki linii melodycznej.
- Rozpoznawać i nazywać wybrane warzywa.
- Kolorować i rysować na temat dowolny.
- Słuchać opowiadań i wierszyków, próbować wypowiadać się na ich temat.
- Poznawać zasady bezpieczeństwa w czasie zabaw na sali i w ogrodzie
przedszkolnym, utrwalać zasady bezpieczeństwa sanitarnego.