ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE W MARCU

• Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi (zatruwanie wód, powietrza, gleby, wyrzucanie śmieci w niedozwolonych miejscach)

• Rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie oraz branie odpowiedzialności za nie

• Uświadomienie konieczności dbania o lasy

• Uświadomienie świadomości segregowania odpadów do odpowiednich zbiorników oraz utrwalenie zasad segregacji odpadów

• Rozwijanie motoryki małej

• Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania

• Zapoznanie z rozwojem tulipana

• Zapoznanie z cechami charakterystycznymi planety Ziemi i nazwami geograficznymi

• Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej

• Kształtowanie umiejętności nazywania wybranych krajobrazów na Ziemi

• Zapoznanie z wybranymi bogactwami naturalnymi ziemi i ich znaczeniem dla ludzi

• Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków na podstawie aktywności badawczej

• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. Coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

• Wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej

• Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

• Pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.

• Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.

• Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

• Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez obcowanie z muzyką klasyczną

• Ćwiczenie umiejętności wyodrębniania głosek w nagłosie i wygłosie

• Stwarzanie okazji do kreatywnego wykorzystania odpadów

• Doskonalenie umiejętności reagowania na instrukcje słowne