ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE W MARCU
• Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi (zatruwanie wód, powietrza, gleby, wyrzucanie śmieci w niedozwolonych miejscach)
• Rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie oraz branie odpowiedzialności za nie
• Uświadomienie konieczności dbania o lasy
• Uświadomienie świadomości segregowania odpadów do odpowiednich zbiorników oraz utrwalenie zasad segregacji odpadów
• Rozwijanie motoryki małej
• Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
• Zapoznanie z rozwojem tulipana
• Zapoznanie z cechami charakterystycznymi planety Ziemi i nazwami geograficznymi
• Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
• Kształtowanie umiejętności nazywania wybranych krajobrazów na Ziemi
• Zapoznanie z wybranymi bogactwami naturalnymi ziemi i ich znaczeniem dla ludzi
• Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków na podstawie aktywności badawczej
• Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną np. Coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)
• Wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej
• Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
• Pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.
• Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
• Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
• Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez obcowanie z muzyką klasyczną
• Ćwiczenie umiejętności wyodrębniania głosek w nagłosie i wygłosie
• Stwarzanie okazji do kreatywnego wykorzystania odpadów
• Doskonalenie umiejętności reagowania na instrukcje słowne